Wednesday, July 7, 2010

Tiba-tiba teringat si-'DIA'

Selalunya..kalau lelaki dan perempuan mengaku sahabat baik, salah seorang mesti akan 'tergelincir' - terlebih suka! 

-syud (Untuk Awak Teja Aulia, 2010)


Reading this book, Untuk Awak Teja Aulia just remind me about him..my ex-bestfriend.
Dulu mmg aku de sahabat baik..tapi skrg masa dah byk berlalu meninggalkn kisah aku dan dia menjadi kenangan..Kenangan sbb dia kini sudah jauh, sgt jauh dlm hidup aku..Dan aku mungkin telah mati dlm hidup dia.


Petikan from 'Untuk Awak Teja Aulia':

" Apabila kau mula dengan persahabatan, untuk tiba-tiba kau keluarkan satu statement yang kau suka kawan baik kau tu sendiri - cuma ada dua hala tuju je."

"Apa hala tuju pertama?"

"Ni kira kesan baik dengan kesan buruk ke?"

"Hala tuju pertama, atau baik. Mungkin dia pun suka kat kau and the rest, happy ending."

"Okey. Hala tuju kedua?"

"Dia memang anggap kau kawan baik jek, and your confession dah buat friendship kau jadi awkward. Lepas tu... semua benda jadi lain macam dan end up, kau tak akan bercakap lagi dengan dia. Mungkin... sampai bila-bila."


And hala tuju aku ngn dia..hala tuju kedua.. Dulu mmg aku takut sgt nk confess yg aku dh terlebih suke kt dia sbb aku takut kehilangan dia..aku xnk tali persahabatan kitorg end up mcm tu je..

But now, dh dekat 5 tahun kot..akhirnya pe yg aku takut tu jd kenyataan..Dah 5 tahun dia jd ex-best friend aku..n dah 5 thn dia x prnah contact aku..Hope dia bahagia ngn hidup dia..

Walaupun till now aku lum jmpe lg org yg leh gnti tmpt dia tp aku bersyukur aku masih de sahabat2 laen yg masih sudi menerima aku as their friend and good friend..Thanks Fasya, Zikr, Kyo, Wanie@Kodie, 2 sahabat yg de nama sama Yana, Nanie, Roy, Abid, and others yg aku x state name kt cni..


p/s: Sori fasya, aku tau ko msti marah sbb aku teringat kat DIA..xleh buang la..tapi mybe kali ni aku x nangis mcm slalu kot..aku dh jd lebih dewasa skrg! Horayy!!!

No comments: