Friday, August 27, 2010

Menu Buka Puasa

Hari ni roomate aku ajak buka puasa kat surau kt area umah sewa kitorg..Aku pun on je la..buka puasa free sape xnk kn..Kul 7.15 roomate aku blik dr lab trus amik aku kt umh..smpai kat surau around 7.20..sampai2..aku ngn roomate aku ni ngn muka x malu trus g meja nk amik makanan..huh! sungguh la x malu punye anak dara! reject trus makcik2 kt ctu nk jd kn calon menantu..

Waa....menu arini, nasi arab. Murah rezeki org yg bg sedekah..aku ngn roomate aku pun amik sorg satu bungkus..duduk tunggu azan..Allahuakbar..Allahuakhbar..bace doa..mkn kurma dlu..ikut sunnah nabi..then, mula lah sesi x pandang kiri kanan..hehe..

10 minit kemudian...setelah nasi dlm plastic container agak2 tggl separuh..kunyahan dh mula slow..perut dh rs teramat la full..first time bulan puasa kali ni aku mkn nasi..mn x  rs cpt kenyang..memandangkan kiri kanan depan belakang sume makcik2..pastu mknn ni org sedekah..x baik pulak x abis kn..pelan2 aku try abis kn..huh! mmg la seksa bila perut dh full tp try sumbat lg..huhu..Akhirnya...dpt jugak aku abiskn nasi arab tu..wlaupun suapan yg terakhir tu pak imam dh Allahukahbar..huhu..org dh start smbhyg maghrib, aku br siap mkn..

lps ni mmg tobat la aku nk mkn nasi time buka puasa..huhu..aku mmg tiap kali puasa jarang sgt la mkn nasi time buka puasa..leh kira ngn sebelah jari brape kali aku mkn nasi time buka puasa..sbb tu bulan puasa berat aku leh turun. Tapi tunggu la raya..ketupat segala bagai masuk..pastu ngn open house berderet..marhaban lg..cnfirm berat naik blik..huhu..so, dis year aku berazam nk puasa enam..at least kurang sikit aku mkn..

p/s: sori entry kali ni byk bebel je..

No comments: